Brev:
Hvornår må de sove for sig selv
19. august 2006
Alder:
0 mdr.
Hvornår må de sove for sig selv
Hej
Tak for svaret vedr. skrigeri efter måltiderne - jeg syntes efterhånden det er blevet bedre igennem de sidste dage (han er også begyndt at have nemmere ved at bøvse). Måske har det bare været tarmsystemet der skulle "køres i stilling til fordøjelsen".
Jeg har dog et nyt spørgsmål nu:
Da jeg for godt 3 uger siden fødte, fik jeg på hospitalet at vide, at det ville være rigtig godt, hvis vi i starten kunne sove med vores søn imellem os, og gerne tæt op ad os, så han kunne mærke krops-varmen og -kontakten. Ikke fordi der var noget galt, men bare fordi det ville give ham en tryghedsfornemmelse i det første stykke tid.
Jeg syntes dog nu, at jeg har svært ved at finde god hvile (visse sovestillinger er lidt svære at indtage med sådan en lille een op ad sig). Så mit spørgsmål er, om vi så småt kan begynde at fase ham over i hans vugge der står og venter på ham i vores soveværelse, eller om det stadig vil være bedre for ham at sove op ad mig eller min kæreste? På et eller andet tidspunkt SKAL han jo altså over i dén vugge, tænker jeg...
Et andet spørgsmål er, om jeg om natten godt må amme ham liggende på siden....Han plejer at få mad i ihvertfald en halv time, og han falder jo så i søvn liggende på siden; jeg kan jo også godt døse lidt hen under amningen om natten. Jeg vågner dog altid igen undervejs og her vender jeg ham så om på ryggen når han sover. Men er det måske for risikabelt m.h.t. vuggedød at amme i denne stilling om natten?
Kan det endvidere passe, at han allerede er begyndt at være vågen i længere tid ad gangen, samt spise længere måltider - han skal næsten altid på bryst nr. 2, efter ca. 30 min amning på bryst nr. 1.
Nå, det blev pludselig til 3 spørgsmål - håber, det er til at finde hoved og hale i.
Med venlig hilsen
Mette