Brev:
Vågner tit om natten - 6 mdr.
18. august 2006
Alder:
6 mdr.
Vågner tit om natten - 6 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for mange rigtig gode svar, som virkelig har været til gavn.
Min dejlige søn er nu rundet de 6 måneder, og han er rigtig glad og trives. Han har fået grød og mos i lidt over en måned nu, og det går fint.
Om aftenen bliver han puttet mellem 19 og 20, hvor han får en ammetår oppe i soveværelset, og derefter ligger han mellem 5 og 10 minutter i sin seng og falder i søvn selv (det er ret nyt med at kan falde i søvn selv... så 7 9 13 for at det forsætter ). Han vågner så ved ca midnat og får bryst. Efter der vågner han så igen ca kl 1 eller 2 og så ellers hver time indtil han er frisk kl 7.00. Han græder og jeg har meget få gange været heldig med at kunne ligge ham på siden og vugge ham blidt i søvn, men for det meste bliver han mere ked af det, og sover først når jeg ligger ham til brystet.
Han er blevet mere motorisk og ellers god til selv at ligge sig på siden. Kan det være han vågner fordi han ikke kan finde en rigtig stilling, og noget der derved bliver bedre med tiden, eller kan det være fordi han nu får mere fast føde om dagen, og mine amninger er skåret lidt ned, og han så er mere tørstig?
Jeg oplever også at sulten ikke altid er så stor om formiddagen... er det fordi han får for meget bryst om natten?
Vores dag ser lidt sådan ud :
Morgen (ca 7.00): Står op
kl ca 8.00 grød og mme af kop
bryst og sover til formiddag
kl ca 11.30-12.00 grød og mme af kop
bryst og middagslur
eftermiddag (ca 15.00-16.00) en tår bryst og evt. en lille lur
Aften (ca 18.00-19.00) grøntsagsmos og mme af kop
kl ca 20.00 bryst og godnat.
Håber du kan give lidt svar på mit lange brev
På forhånd tak!!
Kærlig hilsen
Sarah