Brev:
Urolige nætter - 9 mdr
18. august 2006
Alder:
9 mdr.
Urolige nætter - 9 mdr
Hej Helen
Det går bedre med Ida nu med hensyn til spisningen, så det er rigtig dejligt. Til gengæld er nætterne ikke blevet bedre, og jeg kan snart ikke klare mere. Er meget ked af det hele tiden og kan genkende følelsen fra da hun var helt lille, og jeg var på randen af en depression pga søvnmangel. Så der skal ske noget.
I nat vågnede hun i hvert fald 5 gange fordelt over hele natten, så ca hveranden time. Hun græder uden egentligt at være vågen og sover videre når hun får sutten, undtagen omkring kl. 1 hvor hun er vågen lidt længere. I nat fik hun lidt vand og faldt så i søvn igen. I går nat fik hun ikke vand og var vågen i næsten 2 timer, hvor hun bare ligger og roder rundt uden at sige noget.
Hun sover hos mig i sengen i øjeblikket og har gjort det i en måneds tid, så en ændring kunne være at flytte hende ind i hendes eget værelse igen. Men hun vil sikkert fortsat vågne for at skulle have sutten, så det skal vi have hende vænnet af med. Det vil jo nok betyde skrig og skrål, men det er vi forberedt på.
Min spørgsmål drejer sig om timing. Hun er jo lige startet i vuggestue for alvor i sidste uge. Og hun har lige været syg igen i weekenden med høj feber og selvfølgelig urolige nætter på den baggrund. Skal hun lige have chancen nogle dage endnu for selv at få styr på det igen og er det for voldsomt mht vuggestue og seperationsfase, at flytte hende ind i egen seng og ikke længere bare give hende sutten om natten?
For vi kan jo sagtens trække den lidt ved at far tager over nogle nætter osv. Og er der andet vi skal tænke på?
Hilsen mor til Ida