Svar: Grødmåltider til dreng på 6 mdr.
6. august 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Poula
Det er normalt almindelig majsmel, som anbefales til hjemmelavet grød, på samme måde som f.eks. rismel. Jeg tror dog ikke der umiddelbart er noget i vejen for at du bruger Maizena - dette bruges dog ofte til vælling og altså til tyndere mad end grød. Jeg er ret sikker på at sundhedsstyrelsens anbefalinger går på grødmel, som majsmel, rismel, hirseflager eller boghvede.
Med hensyn til øgning af skemad, så er dette meget forskelligt fra barn til barn. Nogle børn er rigtigt sultne og har tidligt behov for skemad flere gange dagligt. Andre børn kan klare sig med 2-3 måltider rigtigt længe.
Omkring 7 mdr´s alderen plejer de fleste børn at kunne spise 3-4 portioner skemad dagligt, men det er som sagt individuelt.
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske