Brev:
Grødmåltider til dreng på 6 mdr.
6. august 2006
Alder:
6 mdr.
Grødmåltider til dreng på 6 mdr.
Hej igen
Tak for dit svar ang. amning og skemad til min søn på knap 6 mdr. Det går nu meget bedre, og jeg er begyndt at servere lidt mindre måltider ad gangen - bare i en periode, sådan at min mælkeproduktion kan nå at regulere sig. Så kan jeg langsomt servere større og større måltider for ham efterhånden.
Men jeg er kommet i tvivl om det nu er den rigtige slags grød, jeg laver til ham. Jeg bruger Sundhedsstyrelsen opskrifter, hvor jeg både har prøvet risgrød og majsgrød. Han kan lide begge dele, og vi laver nu grød på MME istedet for modermælk, da jeg ikke har mere tilbage i fryseren. Det fungerer fint, og han er glad for grøden.
Men i opskriften på majsgrød står der at man skal bruge majsmel, og her har jeg brugt Maizena majsstivelse, men er nu kommet i tvivl om man egentlig skal bruge egentlig majsmel, det gule lidt grovere, som man også kan bruge til bagning. For der er vel ikke specielt meget næring i grød lavet på majsstivelse? Som sagt, så er den lille glad for grøden og spiser med god appetit, og jeg har også set andre lave grød på Maizena, så det er ikke helt forkert, men forhåbentlig kan du komme med en afklaring.
Jeg vil også høre, hvornår man egentlig skal begynde at give et måltid mere om dagen? Indtil videre får han 2 måltider dagligt, grød ved 11-tiden og mos ved 17.30-tiden, ellers kun bryst. Jeg er lidt nervøs for at starte op med et tredje måltid, for som jeg før har skrevet, så har min mælkeproduktion lidt svært ved at følge med, nu når hans mælkebehov er blevet lidt mindre. Men samtidig vil jeg jo helst have, at han får sit behov dækket og får de måltider han skal have svarende til hans alder.
Venlig hilsen Poula