Brev:
Nu vågner hun alt for tidligt
30. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Nu vågner hun alt for tidligt
Hej Helen
Her i skrivende stund, kl. 04.45, har vi været nødt til at stå op. De sidste par dage vågner hun allerede her! Og jeg er nødt til at stå op med hende, for hun protesterer ret meget, og jeg vil ikke have at storebror vækkes så tidligt. Der er sket flere ting - hun ligger slet ikke roligt ved brystet længere, men kæmper nærmest, sutter i 2 sek. og giver slip med et ordentligt 'smæk' blot for at søge brystet igen. Når dette er stået på en fire/fem gange tager jeg hende fra. Tidligere kunne jeg få hende til at falde til ro og sove videre ved brystet, men det er slut nu.
Jeg har lige modtaget bogen Godnat og sov godt fra dig. Jeg ved godt, at du ikke anbefaler den, men lader det være op til folk selv, om de vil bruge den. Men ifølge den gør jeg alt det 'forkerte': ammer hende i søvn, lader hende sove i min seng (vi er dog ved at skaffe os en tremmeseng, som kommer over i her i weekenden), tager hende op, hvis hun græder. Skal der mere konsekvens til?
Hov. Nu er hun sørme faldet i søvn her på sofaen bag mig! Men hun var plim-vågen for 10 minutter siden. Hmmm. Nu er jeg for alvor forvirret. Jeg forsøgte virkelig i sengen at dysse hende til ro igen (pakke hende ind i dynen, vende hende om, bryst). Har du nogle råd til, hvad jeg gør i de her situationer? For hun kan tilsyneladende sove videre?
Nå, nu vågnede hun igen....
Mange hilsner
Den forvirrede