Brev:
Vægt 3½ måned
27. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Vægt 3½ måned
Mit spørgsmål handler om min drengs vægt han er 3,5 mdr gammel, han vejer på nuværende tidspunkt 5980 g og er 64,5 cm lang.
Da han blev født vejede han 4490 g og var 56 cm lang, så han har taget ca 1,5 kg på og vokset 12,5 cm. I løbet af de sidste måneder har han taget 0,480 g på hvilket jo ikke er meget og vokset 4,5 cm.
Jeg har snakket både med læge og sundhedsplejerske de sagde begge to i starten at det er meget normalt at de i kortere perioder ikke tag så meget på, men jeg ville jo mene den korte periode er slut og jeg er faktiske ved er være lidt nervøs for min dreng, lægen og sundhedsplejersken siger stadig at det er normalt ikke at tage så meget på i en kort periode, men to måneder er da ikke en kort periode.
Jeg ammer stadig fuldtud ca 8-9 gange om dagen. Han sover igennem om natten fra ca 22.30 til ca 06.00 så tager han ca tre lure i løbet af dagen og er ellers frisk og glad.
Det jeg vil høre om er om det virkelig kan passe han ikke bør veje mere? Jeg synes jo han er meget lab og slank.
Burde jeg begynde på at give ham andet end kun modermælk? Og i så fald hvad?
Jeg håber du kan svare på mine spørgsmål.
Hilsen Mai