Brev:
Vågner konstant efter hun er begyndt på skemad - 6 mdr.
26. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Vågner konstant efter hun er begyndt på skemad - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål..(eller et par stykker:-) som jeg håber du kan hjælpe mig med..
Min datter på 6 mdr er stille og roligt begyndt at få lidt grød og mos. Hun spiser ikke særlig meget af det, de første par skefulde er med meget stor lyst og derefter daler interessen hurtigt og hun spiser højest mellem 6-8 skefulde under hvert måltid. Derudover ammer jeg hende.
Hvordan øger jeg hendes indtag af mad, har prøvet flere forskellige slags grød og mos, men effekten er den samme?
Derudover er hun begyndt at vågne konstant efter at hun er begyndt på skemad.
Hun spiser aftensmad( Kartoffelmos m grøntsager) kl ca 18-18.30 og jeg ammer hende ca 1 time senere og hun kommer så i seng mellem 20-21. Hun falder fint nok i søvn efter at vi har givet hende sutten et par gange, men derefter er hun bare begyndt at vågne flere gange i timen og skal have sin sut.
Nogle gange vågner hun op med et skrig og en gråd som vi slet ikke kender og som vi har svært ved at stoppe, det har hun aldrig gjort før..
Indtil i sidste uge sov hun fra hun blev lagt til ved ca 3-4 tiden, blev ammet og sov derefter igen til ved ca 6-7 tiden.
Har tænkt på om det kan være grøden der giver uro i maven og om det er derfor hun vågner så meget?
Da hun var rent ammebarn havde hun afføring hver dag, nu kan der godt gå flere dage imellem, men det ser ikke ud til at genere hende synderligt meget
Om dagen sover hun ok, det har været en lang proces da hun de første 3 mdr kun ville sove i armene på os, og kun 30 min pr gang. Nu har jeg trænet hende til at sove i barnevognen og hun sover ca 1 1/2-2 timer om formiddagen, ca 1 1/2 - 2 timer om eftermiddagen og en powernap mellem 17- 18 på ca 30min.. der føler jeg ikke hun vågner på samme måde som om aftenen/natten?
Håber du har fået bare lidt styr på problemet, det er altid lidt svært når det skal ned på skrift.
Ser frem til din hjælp.
På forhånd tak
Mette