Brev:
Pige på 8 mdr vågner om natten
6. oktober 2003
Alder:
8 mdr.
Pige på 8 mdr vågner om natten
Min pige på 8½ måned er begyndt at vågne om natten. Nogen gange flere gange, men som regel vågner hun og så er hun ikke til at få til at falde i søvn igen. Så er vi oppe et par timer før hun vil sove igen. Måske er jeg lidt for hurtig til at tage hende op, men min mand skal jo tidligt op på job, så jeg prøver jo at undgå hun også vækker ham.
Hun er ked af det når hun vågner. Når jeg tager hende op stopper hun med at græde og putter sig ind til mig, som om hun er mere træt, men når jeg ligger hende igen, græder hun igen.
Jeg har tænkt på om det kan være tænder (hun har ingen endnu) men det er kun om natten, så jeg ved ikke rigtig om det kan være det.
Tror du "bare" hun drømmer? Har du nogen forslag til hvad andet vi kan gøre end at trøste og vise hende at vi er der for hende.
Det gør mig ikke så meget at være oppe, da jeg ikke er startet på arbejde endnu - men det er jo også en dum vane at være oppe om natten igen, når hun ellers har sovet igennem siden hun var 3-4 måneder.
Hun får sin nat flaske omkring kl. 8 og har endtil for ca 2 uger siden sover til 6-7 om morgenen.
Ellers sover hun ca 1 time om formiddagen og ca 2 om eftermiddagen.
Ulla