Brev:
Valg af børnehave - 2 år, 8 mdr.
2. september 2026
Alder:
2 år, 8 mdr.
Valg af børnehave - 2 år, 8 mdr.
Kære Helen
Vi skriver angående vores dejlige datter, som er 2 år og 8 måneder gammel. Hun er blevet passet i privat dagpleje siden hun var omkring halvanden, da hun havde en dårlig oplevelse med at starte i vuggestuen, hvor vi oplevede mange skiftende voksne, vikarer osv. Vores oplevelse var at hun reagerede kraftigt på det og hun græd hver dag hun var der, og derfor tog vi et hurtigt valg om at skifte hende til dagplejen.
Hos dagplejen har hun dog trives rigtig godt, og har haft to gode jævnealdrene venner. De er dog begge stoppet nu, og vi bekymre os derfor om hun kommer til at kede sig med de to nye børn der kommer, og om det er stimulerende nok for hendes udvikling. Dagplejeren er super god, og de mødes også med andre dagplejere og de børn de passer jævnligt, og tager på Hovedbiblioteket, så hun møder lidt andre børn.
Hun er skrevet op til en lille børnehave som vi har fået anbefalet (og som også har vuggestue, hvor lillesøster kan komme til at gå). Vi har været på besøg, og synes stedet virker rigtig godt. Der er dog først plads fra Maj næste år.
Nu er vi også blevet tilbudt en anden børnehave via den generelle venteliste, allerede her fra November, som er lidt større, men som også virker hyggelig og med stabile pædagoger.
Vi vil gerne høre dine overvejelser om hvad der mon er bedst for vores datter: Beholde hende i dagplejen indtil vi får plads i den børnehave vi tænker er allerbedst til Maj, eller starte hende i den vi nu har fået plads i, og så eventuelt skifte senere?
Lidt mere om hende, for at give dig noget kontekst:
Hun er en generelt glad og almindelig pige, synes vi, som har fint med energi og holder af både at være ude på legepladsen/hoppe i vandpytter/osv. men også af at sidde og læse, tegne, lege indendøre.
Hun virker rigtig fint med sprogligt, både fin- og grov motorisk, og bliver støt og roligt mere og mere selvstændig. Hun kan dog godt være lidt genert, og måske lidt følsom, og har været meget knyttet til enkelte voksne som hun kender godt, særligt hendes mor.
Hun blev storesøster til vores andet barn for 5 måneder siden, og det fylder selvfølgelig meget. Vores eneste bekymring er derfor hendes evne til at være social, da hun udover dagplejen ikke bruger så meget tid med andre jævnaldrende børn. Der er nogle større nogle i vores gård, men hun har ikke udvist stor interesse i dem.
På forhånd tak for din tid!
Med venlig hilsen
M og M