Brev:
Pottetræning - 21 måneder
29. juli 2026
Alder:
21 mdr.
Pottetræning - 21 måneder
Kære Helen
Vores søn på 21 måneder har netop haft en længere periode hvor han har været interesseret i potten og derfor har vi stille og roligt introduceret det (har tidligere skrevet til dig herom). Vi har haft potten stående på badeværelset og lade ham bruge den når han selv søgte det. Det har ikke været hver dag, men meget sporadisk.
Hen over sommerferien begyndte han at rive i sine bukser som tegn på at han skulle tisse og vi har så spurgt om han vil på potten hvor han ofte svarede ja og flere gange har han tisset i den og også en enkelt gang lavet stort. Han har været glad og stolt hver gang, det har virket helt fint. Fra den ene dag til den anden vil han pludselig SLET IKKE på potten. Han hiver stadig i bukserne og vi spørger men han vil absolut ikke.
Stort set hver gang han har lavet stort fortæller han os det inden og efter og går med ind til puslebordet for at blive skiftet. Men vil slet ikke på potten. Hvad gør vi i denne situation? Vi syntes jo der var gang i en god udvikling og vi ved ikke om det er sket noget siden han pludselig har ændret det. Samtidig ved vi jo godt at det er en rigtig dårlig idé at presse ham og gøre det til noget negativt. Skal vi eks forsætte med at spørge når han river i bukserne?
På forhånd tak for råd!
Kærlig hilsen
mor til V