Brev:
Søvn og ked baby
17. april 2026
Alder:
6 mdr.
Søvn og ked baby
Kære Helen
Som du ved, så er vores barn nummer 2 en svær størrelse, der har haft en lidt hård start på livet. Jeg vil sige, at vi har prøvet alt. Klippet læbe- og tungebånd, behandlere, egen læge, ØNH, børnelæge og forløb på hospitalet. Tilsyneladende er der ikke noget galt med baby, men spændinger og måske et sensitivt temperament.
Som mor er jeg kørt over. Vi har prøvet flaske, sut osv., men det virker ikke. Derfor er jeg sutten, og trygheden, når der skal soves. Slyngevugge og barnevogn virker ikke, det gør at ligge tæt og bæresele. Efterhånden har jeg bare accepteret det her meget begrænsede liv. I det mindste er barnet glad for mad, men kan ikke sidde op endnu.
Mit største problem er næsten, at han står meget tidligt op, som jo jo gerne ville undgå. Enkelte dage kan jeg få ham til at sove igen, når han vågner 4.30 og er vågen en times tid. Der er helt mørkt, og jeg interagerer ikke med ham andet end sssch og prøve at putte ham. Men han søger ikke brystet der, men pludrer for sig selv. Det resulterer i, at første lur ligger typisk kl 7.
Så er der langt til 19, når humøret generelt er pjevset hele dagen.
Hvad gør jeg? Har jeg overset noget? Hvornår må vi sætte ham i klapvogn?
Den trætte mor