Brev:
Afvænning af sut - 2 år, 9 mdr.
10. marts 2026
Alder:
2 år, 9 mdr.
Afvænning af sut - 2 år, 9 mdr.
Kære Helen
Jeg har lige brug for at følge op på mit brev om afvænning af sut.
Vores datter er stoppet med at have sutten i munden hele tiden og det er faktisk gået ret nemt. Hun har den slet ikke når vi kommer hjem fra vuggestue og helt indtil hun skal sove.
Så nu vil vi arbejde på at sutten heller ikke skal være i munden om morgenen, når hun er stået op.
Det eneste der gør at jeg skriver er at vi i weekenden skulle til fødselsdag hos bedsteforældre og hvor der var andre gæster også. Alle nogle hun kender og hendes bedsteforældre er hun meget tæt med og er tit hjemme hos dem. Alligevel var hun lidt utryg da vi kom derop og fordi hun ikke havde en sut begyndte hun at sutte på tommelfinger. Det har hun ikke gjort siden hun var baby, så vi blev noget overrasket og er nu bekymrede for om hun begynder på det i takt med at vi fjerner sutten mere og mere.
Hvad kan vi gøre for at undgå det?
Venlig hilsen
moren