Brev:
Vil kun ammes i søvn og afviser oftest flaske med MME
3. marts 2026
Alder:
8 mdr.
Vil kun ammes i søvn og afviser oftest flaske med MME
Kære Helen
Jeg har en datter på 8,5 måneder, hvis våde bleer efterhånden er blevet mindre og mindre. Vi er oppe på 3 bleer på et døgn og jeg synes også hendes læber er lidt sprukne og hendes fontanelle er altid indsunken.
Hun vil som overskriften antyder kun ammes lige op til lur dvs halvsovende så hun får aldrig rigtig tømt brystet ordentligt.
Jeg forsøger dagligt at give hende MME, da jeg er bekymret for at hun ikke får nok mælk via amning. Jeg tilbyder hende ca 100 ml 2-3 gange om dagen og hun drikker måske 80 ml pr gang. Hun drikker de 80 ml kun hvis vi underholder hende i mens - ellers drikker hun kun 20-30 ml. Og sådan har det været i rigtig langtid.
Hun trives på alle andre fronter (sover dog dårligt), følger sin vægtkurve, glad og motorisk aktiv.
Hun elsker at drikke vand heldigvis - hun får måske 30 ml for hvert måltid.
Hun har til gengæld fået flere afføringsbleer - dette selvfølgelig i takt med at hun spiser mere og mere rigtig mad.
Hun tilbydes 3 måltider med rigtig mad - det er ikke meget hun spiser men det går stille og roligt fremad.
Til info blev hun født 3,2 kg og vejer i dag ca 8,8 kg.
Når jeg snakker med mit omgangskreds har deres babyer rigtig mange tunge bleer og der bekymrer mig lidt.
Hilsen
mor