Brev:
Opfølgning - Tilvænning af barnevogn/klapvogn
20. februar 2026
Alder:
4 mdr.
Opfølgning - Tilvænning af barnevogn/klapvogn
Kære Helen
Et par opfølgende spørgsmål til mit tidligere brev.
Min søn er ikke god til at ligge på ryggen, hvorfor det kan være svært for os at lægge ham ned næsten sovende, for han bliver rasende af at ligge der. Skal jeg bare tage op, og lægge ned igen? Og så have et par svære første gange?
Du skriver mange børn på den alder har en senere rytme. Jeg vil heller ikke holde ham i en bestemt rytme. Vi tilpasser os. Men der er langt til kl 22, hvis man vågner mellem 5-6.30 ish. Selv med to timers vågentid og samlet 5 timers lur (hvordan hænger det sammen på 3 lure? Kan du give eksempel?), som lige nu er til den lange side, synes jeg. Han kan nærmest ikke vækkes fra den lur, der ligger fra ca 17.30/18.
Du spørger om det fungerer. Ja. Lige nu. Men jeg vil helst ikke gentage storebrors mangeårige rytme med kl 4….
Venlig hilsen
Mor