Brev:
Sikring af familieliv med ked baby
5. februar 2026
Alder:
3 mdr.
Sikring af familieliv med ked baby
Kære Helen
Du kender jo til situationen fra mit sidste brev, og da min egen sundhedsplejerske ikke er meget til råd, skriver jeg til dig for mere klare anbefalinger (hun sagde, at jeg skulle sørge for at finde pauser. Til en kaffe osv. Men de er svære at finde med et barn, der græder 24/7).
Her i punktform, hvad vi har sat i værk. Min frustration går nok meget på, at det er som om intet virker - og at vores barn har alle spædbarnsudfordringerne. Føler mig meget utilstrækkelig.
- Først vil jeg sige, at jeg har kontaktet min egen læge. For min og min søns skyld. Hvis han har ondt, skal vi finde ud af hvorfor og løse det. Mig selv fordi jeg med garanti har en reaktion igen.
- Vi forsøger at gå over til flaske, for at få ham væk fra brystet og jo egentlig mig, om end han ser meget fornærmet ud, når vi forsøger at give min mælk til ham på den måde. Det er far, der har prøvet uden held. Ligesom med sutten.
- Han vil ikke ligges ned eller sidde selv. Det gør, at vi naturligt har ham meget i armene eller bæresele. Er så bekymret for, hvad det er, der nager den lille mand.
- Af samme årsag tror jeg, at hans søvntog er svært at fange. Især i disse dage, hvor vi ikke kommer meget ud pga. blæst og kulde. Ligesom jeg ikke øver barnevogn af samme årsag.
Det gør, at han tit er vildt træt kl 16.30-17, og snildt kan sove 2-3 timer (vi lavede et eksperiment en dag og så, hvornår han vågnede, det var kl 21, hvor han så var oppe 40 min og gik kold igen)
Det gør også, at han er begyndt netop at vågne kl 4, være vågen en time og så sove til 6.30/7. Helst med mig i munden. Det er vel så hans første lur?
Så er der langt til aften. Han vågner ked op fra alle lure og jeg skal være der.
Hjælp.
Venlig hilsen
os