Brev:
Selvstændig 2 årig
25. december 2025
Alder:
23 mdr.
Selvstændig 2 årig
Kære Helen
Min datter er lige knap 2 år. Der er tydeligt, at hun er begyndt at blive mere selvstændig og vil mange ting selv.
Det kan jeg læse mig til, er helt naturlig i den alder. Hun siger ofte “kom mor” og “med mor” og så vil hun gerne have en med i leg. Ofte går jeg med og leger, der vil jeg jo gerne. Dog hvis vi sidder og spiser og hun er kommet ned for at lege før vi andre er færdige med at spise, siger jeg, at hun gerne må sidde hos mig eller lege oppe hos mig, men at jeg spiser færdig og så kan jeg lege efter. Så jeg ikke kommer med.
Jeg synes det er så svært om, jeg skal gå med hver gang eller om det er ok at sige nej og at jeg lige spise færdig. Hvis jeg samtidig giver udtryk for at jeg gerne vil lege men at det er oppe på skødet, imens jeg spiser. Hvad tænker du? Jeg vil jo også gerne sætte nogle grænser, men samtidig ikke afvise mit barn.
Bedste hilsner
mor til en skøn selvstændig 2 årig