Brev:
Mad om eftermiddagen
2. december 2025
Alder:
14 mdr.
Mad om eftermiddagen
Hej Helen.
Jeg syntes det er lidt svært at finde ud af hvad der er en god vej ift snack mellem eftermiddags snacken i dagpleje og aftensmad hjemme.
Min søn på 14 måneder får eftermiddags snack i dagplejen kl 14:00/14:30. Det er brød med ost og frugt. Jeg henter ham kl 15:00/15:30 og vi spiser aftensmad kl 17:00. Jeg syntes ofte han begynder at virke sulten inden aftensmad, men jeg syntes heller ikke rigtig at der er plads til en snack mere hvis han også skal kunne have aftensmad. Og jeg syntes også det ville være for tidligt at spise aftensmad før kl 17. Men jeg ønsker selvfølgelig heller ikke at han skal føle sig sulten længe.
Kan jeg forvente af en på hans alder at han skal vente fra kl 14:00/14:30 til kl 17:00? Og hvis han skal have noget, hvad kunne så være en god snack her? Han vil helst have brød og frugt men det får han jo bare flere gange om dagen i dagpleje og tænker også det mætter ret meget.
Har også overvejer om det måske ikke gør noget at han når at føle noget sult inden aftensmad. Men det er selvfølgelig en balance.
Det måske et lille problem ift så meget andet, men håber du vil give dit besyv med alligevel 😃