Brev:
Mælk - 13 mdr.
20. november 2025
Alder:
13 mdr.
Mælk - 13 mdr.
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål ift anbefalingerne omkring mælkeprodukt.
Jeg kan læse at Sundhedsstyrelsen anbefaler 500 ml mælk om dagen. Det syntes jeg lyder af virkelig meget. Min søn drikker gerne mælk, han får en børnekop med mælk til frokost og aften samt mælk på sin øllebrød om morgenen. Men ellers får han ikke mælkeprodukter. Han er ikke kæmpe fan af yoghurt og kan heller ikke rigtig se hvordan han skal drikke mere mælk. Så skal jeg ihvert fald til at tilbyde det i løbet af dagen.
Kan du give dit blik på denne anbefaling? Overser jeg en mulighed for at få mælkeprodukt i ham. Og hvor vigtigt er det?
Med venlig hilsen