Brev:
Madindtag - 11 mdr.
18. september 2025
Alder:
11 mdr.
Madindtag - 11 mdr.
Hej Helen
Skal man “styre” hvor meget og hvilke slags mad ens barn spiser?
Min søn er 11 måneder og spiser nogen gange rigtig meget. Jeg har indtil videre bare give ham mad indtil han ikke længere vil spise, nogle gange kan han eks spise 2.5 styk rugbrød til frokost. Andre gange spiser han dog slet ikke så meget.
Derudover er det meget svingende hvor meget han rører de grøntsager jeg serverer for ham. Da han var yngre spise han en masse af det, i dag er det ofte meget sparsomt. Eller han tygger på det og spytter det ud igen.
Hvis han spiser de andre ting op, giver jeg ham stadig mere af det, selvom han ikke har rørt sine grøntsager. Jeg venter dog altid lidt for at se om han går i gang med dem.
Men bør jeg give mere eks rugbrød når han ikke spiser grøntsager? Min tanke er at han selv styrter det og at det er sådan han får det bedste forhold til mad og varieret kost.
Men jeg er i tvivl.
Kærlig hilsen