Brev:
Trodsalderen - 3 år, 6 mdr.
8. september 2025
Alder:
3 år, 6 mdr.
Trodsalderen - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Så er vi godt igang med 3-års alderen her hjemme og vores datter er 3,5 år og går i børnehave til daglig. Pludselig er der dukket bekymringer op, som jeg håber du kan give lidt vejledning om.
Vores pige trives godt i børnehaven, hun er glad for at være der. Vores bekymring ligger ift hendes energi niveau. Hun flyver rundt, hun sidder lidt et par minutter og kigger på noget og så hun videre til noget nyt. For os virker det som noget uro, at hendes krop er meget igang. Børnehaven ser også en pige meget højt energiniveau, men har ikke sagt andet end det.
I den forbindelse er hun meget/kan blive meget hurtigt ukoncentreret, når vi spørger hende om noget, svarer hun ikke og leger bare med tingene omkring hende. Når hun så er godt igang med hendes sprog, er hun pludselig begyndt at stamme rigtigt meget og snakker meget højt. Hun starter tit forfra med hendes sætning og det irritere hende, at hun ikke kan få ordene ordenligt ud. Vi undre os også over, når vi er spiser aftensmad spørger vi tit hvad hun har lavet i børnehaven idag - hun svarer altid det kan jeg ikke huske. Hun svare tit det kan jeg ikke huske, på de ting hun har lavet. Hun har haft dræn i ørerne og ørerne er blevet tjekket efterfølgende og der er ikke nogen problemer der.
Nå det var en masse ting, som vi har tænkt over vi ønsker lidt svar på. Til det skal det siges vi har en pige med stort temperament. Og får nedsmeltninger tit i løbet af dagen over et nej eller andre små ting. Grænserne prøves af feks når vi aftaler nogen ting, men alligevel gør det modsatte flere gange. Så bliver aftalerne ikke holdt, fordi hun så synes det sjovt.
Hilsen herfra