Brev:
Ikke gode venner med barnevognen

Hej Helen,
Tak for dit svar. Det var meget brugbart.
I forlængelse af dit svar, må jeg dog stille nye spørgsmål. For sagen er, at vores søn ind til videre IKKE er glad for barnevognen. Selvom han er “ammet af” inden, bliver han rigtig ked af det dernede og skriger, så snart han bliver lagt. Det har medført, at vi hver gang har taget ham op og er taget hjem.
Sidste gang prøvede jeg at amme ham lidt igen midt i skoven, men det hjalp ikke. Han kan godt lide når vognen kører på brosten, men vi kan jo ikke gøre os afhængige af, at der altid skal være brosten på vores ruter. 😅 Vi har brosten herude foran, hvor vi bor, så har vi gået lidt med ham der, og når han er faldet i søvn, har vi så bevæget os lidt længere væk fx ud i nærliggende skov. Men så vågner han efter noget tid og græder rigtig meget igen, hvor det eneste, der hjælper, er at tage ham op.
Vi har ham i en Najell sleepcarrier i vognen, som han er vant til at være i. Jeg kan dog være i tvivl om, han har haft det for varmt. Han har været i kortærmet body, strømper og i dyne, fordi han kan lide at være svøbt i den. Generelt er det med tøj en gåde for mig - han virker nemlig ...
... til at være en ret varm dreng. Jeg ved at man kan mærke ham i nakken, men synes næsten altid han virker meget tilpas. Derfor bliver jeg usikker på, om jeg mon “mærker rigtigt”.
Vi endte med at gå til lægen i strækvikle og ham med en solhat, hvilket var en stor succes. Der falder han hurtigt til ro. Også her er jeg i tvivl om påklædning, da det er varmt at være hos far i viklen, men når han så kommer ud, så er det jo køligere, og hvordan helgardere man sig lige mod solens stråler, hvis man et øjeblik må bære ham fra a til b?
Slutteligt vil jeg gerne spørge til det med at undgå at vugge ham. Der er tidspunkter på dagen, hvor han ender med at bruge mig som sut (sundhedsplejerskens observation) og ikke virker til at kunne finde ro. Sommetider har han tømt begge bryster og kunnet blive ved og ved med at sutte uden synkelyde. Mine bryster kan ikke rigtigt holde til det. Der har vi fundet ud af at sang og vuggen i armene hjælper ham til ro. Er der noget, du mener, vi med fordel kan gøre i stedet for?
Det var meget tekst og mange spørgsmål. Man kan jo være ret usikker som nybagt mor. Ser frem til at læse dit svar.
De bedste hilsner
Pernille
Annoncer
Sponsorerede artikler
Få det perfekte, glødende og sunde look med Skøn Skincare
Hvis du ønsker at nyde velvære og luksus uden parfume, er der heldigvis mange lækre produkter, der kan give dig denne oplevelse. Gravide, småbørnsforældre og personer med parfumeallergi har ofte problemer med at finde produkter, der giver velvære og luksus uden parfume. Her introduceres SKØN ...
Forældre med børn på samme alder har også spurgt Helen Lyng Hansen om:
23. februar 2026 | Amning | 0 mdr.
Hej Helen Jeg er gravid med vores andet barn, og jeg skriver, fordi jeg gør...
Viden om børn:
Sutteflaske
For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.
Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.
Sutteflaske-sutterne findes...
Rosiner
Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.
Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.
Svampegiften findes også i økologiske...
Svartidsbarometer
Gratis nyhedsbrev
med nye præmier hver måned
Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.



