Annonce

Annonce

Svar: Bedsteforældre går tur med baby


28. april 2020

Alder:
2 mdr.

Helen Lyng Hansen, sundhedsplejerske

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Bedsteforældre.

Hej med dig

Tak for dit brev, og stort tillykke med din lille søn - og velkommen til :)

Jeg synes, det lyder som en rigtig fin aftale, I har lavet med bedstemor og bedstefar. I disse coronatider, er det rigtig svært at være sammen som familie, og de vil naturligt gerne se deres barnebarn, følge lidt med i hvordan han vokser osv. og det får de så mulighed for ved at trille en tur 1-2 timer en gang ugentlig.. og du får frigivet lidt tid til dig selv, hvor du kan sove, få et bad, begynde på lidt aftensmad, eller bare slappe af og gøre ingenting, hvis det er det, du har brug for:)

Jeg synes, det lyder rigtig fint og dejligt for jer alle... MEN når det er sagt, så er det naturligt et voksent behov, mere end det er din drengs behov. Det betyder dog ikke, at det på nogen måder skader ham. Hvis han er glad, ligger og kikker i barnevognen eller bare sover når de kører, så er det rigtig fint - det er kun, hvis han græder i længere tid og tydeligt har behov for at komme tilbage til mor, og han så ikke kan komme det, at det vil være problematisk... og måske kan de ikke ...


Annonce

... engang tage ham op, netop på grund af den anbefalede afstand i øjeblikket, og det vil naturligt være uhensigtsmæssigt.

Så.. hvis din dreng er glad, sover godt og det fungerer fint at bedsteforældrene triller ham en tur imens han sover, så kan I roligt bibeholde dette, men hvis han er ked af det, ikke kan blive trøstet og ender med at græde sig i søvn eller græder længe, før de kommer retur til dig, så dur det ikke.


De bedste (bedste)forældre
LÆS OGSÅ HELEN OG SIGRIDS BOG: "De bedste (bedste)forældre"

Derudover så skal du naturligvis mærke efter, hvordan du har det bedst, for det er meget vigtigt, at du kan slappe af og har tillid til at bedsteforældrene tager sig af din dreng, når du ikke er der. Du må på ingen måde tvivle på, om de passer på ham og kan give ham den omsorg og nærhed, som han viser behov for. Og vågner han og er ked af det, så skal de naturligt komme hjem med ham med det samme, og mor skal kunne tage over, give mælk, trøste og berolige. De skal altså ikke være længere væk, end at mor hurtigt kan være der for ham, hvis der er behov for det :)

Jeg håber, at du kan bruge dette lidt videre og glæder mig til at følge jeres lille familie:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske



Annoncer

Sponsorerede artikler

Få det perfekte, glødende og sunde look med Skøn Skincare

Hvis du ønsker at nyde velvære og luksus uden parfume, er der heldigvis mange lækre produkter, der kan give dig denne oplevelse. Gravide, småbørnsforældre og personer med parfumeallergi har ofte problemer med at finde produkter, der giver velvære og luksus uden parfume. Her introduceres SKØN ...

Læs mere her



Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex


Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.


Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.


Annonce