Brev:
Baby vender sig på maven i søvne
23. oktober 2018
Alder:
6 mdr.
Baby vender sig på maven i søvne
Hej Helen.
Min dreng på 6 måneder er begyndt at vende sig om på maven om natten. Han ligger meget uroligt og når han får vendt sig til mavestilling så ligger han sig op i kravlestilling på hænderne, og man kan se på ham, at han selv bliver helt overrasket over at være havnet i denne stilling midt i drømmeland ;-)
Det skal siges, at han om dagen sagtens kan rulle både fra ryg til mave og omvendt uden problemer. Om natten han han dog sværre ved at finde tilbage til ryggen, han skyder numsen i vejret og forsøger at vende sig tilbage, men det lykkes ikke rigtigt for ham.
Han sover i en bedside crib i sin babynest og jeg er faktisk også i tvivl, om den babynest afhjælper eller forværre problemet. Siderne på babynesten gør det yderligere svært for ham at vende sig tilbage til ryggen igen. Omvendt så forsøgte jeg i nat at fjerne babynesten med det resultat, at han lå MEGET uroligt hele natten, mange gange var han omme på maven hvor jeg måtte vende ham tilbage til ryggen og han drejede også 180grader, så han endte med at ligge med hovedet i sin egen seng men resten af kroppen i min seng. Jeg er derfor i tvivl om babynesten skal tilbage i hans bedside crib igen? eller forhindre babynesten bare at han kan bevæge sig frit?
Vi har også en tremmeseng, som jeg dog gerne ville vente med at tage i brug, da jeg elsker at have ham liggende hos mig i bedside cribben, men selvfølgelig ikke hvis det ender med at give ham dårlig søvn... og derudover vil jeg spørge, om jeg skal være bekymret over at han ligger på maven og ikke rigtig kan komme tilbage til ryggen i søvne - skal man vende dem når man ser det?
På forhånd tak for svar :)
Med venlig hilsen
A´s mor