Brev:
Nattesøvn med mange opvågninger
20. juni 2018
Alder:
14 mdr.
Nattesøvn med mange opvågninger
Hej Helen,
Vores dreng på 14 mdr. stortrives i dagligdagen. Han er glad, snakkende, nysgerrig og udvikler sig som han skal (går dog ikke endnu).
Vi døjer med at han sover meget dårligt om natten.
kl. 19.30 Puttes (falder hurtigt i søvn i egen seng), får et glas mælk inden tandbørstning.
kl. 23.00 vågner første gang, kan trøstes med sut evt. en tår vand
kl. 24 til 04 vågner ca. en gang i timen, må oftest tages op 1-2 gange og trøstes, ender med at vi tager ham ind til os omkring kl. 4.
kl. 5 vågner og er klar til at stå op.
kl. 6.30 spiser morgenmad.
I øjeblikket er han ved at omstille sig til en lur istedet for 2, han plejer ca. at sove 1-3 times i løbet af dagen.
Vi har et velfungerende putteritual, har tidl. givet aftengrød, det virker ikke til at gøre en forskel på hans søvn. Så vi udfasede det igen. Han virker ikke sulten.
Har du nogen gode råd?
Han har aldrig sovet igennem. Det længste han har sovet i træk er omkring 4 timer, da han var omkring 4 mdr. gammel.
I forbindelse med vuggestuestart har han haft mange øvre luftvejsinfektioner, men det er som om de er aftagede. Han får behandling for astmatisk bronkitis, med steroid-inhalation. Ved egen læge har han haft let påvirket mellemøre-tryk ved trykmåling, men ikke noget alvorligt.
Vi er meget pressede af den manglende søvn, da vi begge går på arbejde.
Med venlig hilsen
Kathrine