Brev:
Flytning - 9 mdr.
7. april 2005
Alder:
9 mdr.
Flytning - 9 mdr.
Kære Helen.
Jeg har et par forebyggende spørgsmål til dig i forbindelse med at vi skal flytte. Flytningen kan meget vel falde sammen med institutionsstart, dvs. en masse omvæltninger oven i hinanden.
Indtil nu har min søn Mingus sovet i sin egen seng, men i mit soveværelse. I vores nye lejlighed får han sit eget værelse. Han er lige blevet 9 md. og det er ved at være tid til at afskaffe hans natflaske (kl. 02-05), og muligvis lære ham at sove i eget værelse, men jeg tænker at det måske bliver for stor en mundfuld for ham på een gang. Vi skal flytte om en lille måneds tid.
Hvordan tackler jeg bedst sitiationen? Er det en god idé at arbejde målrettet på flaskestop nu, men til gengæld lade ham sove i mit værelse efter flytningen? Hvornår skal jeg i givet fald flytte ham i eget værelse? - og hvordan gribes flaskestop bedst an? Han bliver voldsomt ked af det - nogle gange nærmest hysterisk i sin gråd, indtil han får lidt mælk - i flasken!
Jeg kan godt være cool og tage ham i min seng til trøst uden anden end vand, men jeg vil være sikker på det det er den rigtige - den bedste måde - inden jeg udsætter ham for det.
Mange hilsner
Bonnie