Brev:
Udvikling 9 1/2 mdr
7. april 2005
Alder:
9 mdr.
Udvikling 9 1/2 mdr
Hej Helen
Min datter er lige begyndt på at ville rejse sig ved ALT. Stole, sofaen, mit bukseben...ja sågar vores store godmodige Golden Retriver kan bruges...hvis den lige ligger på gulvet kryber hun hen til den, og ved at trække lidt i dens pels og ører kommer hun op på knæ! *grin*.
Hun elsker at kravle rundt på mine ben hvis jeg sidder på gulvet og leger med hende, men er der nogle øvelser jeg kan lave med hende så hun bliver yderligere stimuleret og inspireret til at øve sig i at stå/gå? Hun kravler ikke. Kan godt stå i kravlestilling og rokke, men vælger at krybe. Hun kan nemt ligge på ryggen og trille om på maven, og derfra selv komme op og sidde på numsen. Vores hund er et rigtig godt værktøj for at få hende fremad...smil...hvor den ligger vil hun også være!
Hendes finmotorik er også god, kan længe sidde og fange fx birkeskrummer på dugen, eller en lille sytråd i et tæppe på gulvet.
Men hvad kan jeg lave med hende af øvelser der samtidig er en leg?
Og så lige noget andet: påklædning i barnevognen? lige nu bruger jeg en fleece jakke, handsker og en hue...
På forhånd tak,
venlig hilsen Rikke.