Annonce

Annonce

Brev:

Har jeg noget at være nervøs over?


26. september 2016

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Har jeg noget at være nervøs over?

Hej Helen

Jeg er gravid ( 9+5) det er min 4. Graviditet.

I modsætning til de andre graviditeter lider jeg helt usandsynlig meget af kvalme og opkastninger. I den forbindelse har jeg været hos lægen 2 gange, en akupunktur sygeplejerske og et jordemoderbesøg, samt hos en scannings jordemoder, da jeg måske tænkte der var mere end et barn. Og der er kun et.

Grunden til jeg skriver er ikke kvalmen i sig selv men alle fagfolkenes reaktioner når de finder ud af jeg ikke har haft det sådan de andre ...


Annonce

... gange. De har alle set overrasket ud hvorefter de har sagt. " nå, det var da mærkeligt".

Ikke noget med at alle graviditeter er forskellige eller det høre man nogle gange- bare , nå, det lyder da mærkeligt.

Efterhånden begynder jeg at tænke om der er noget jeg skal være nervøs for. Er det underligt ? Og hvad tænker de mon der er underligt ved det. er det tegn på der er noget galt ?

De andre børn er født 2006, 2008, 2011 og jeg er nu 36 år.

Håber du kan hjælpe mig her?

Med venlig hilsen
Mivi

Læs Helens svar »



Annoncer

Sponsorerede artikler

Baby sok med pulsmåler - hvad er det?

De fleste forældre kender følelsen. Man har endelig lagt sin baby til at sove, lyset er slukket, og alligevel lister man tilbage et kvarter senere for lige at tjekke, om alt er, som det skal være. Netop derfor er en baby sok med pulsmåler blevet et oplagt valg for familier, der ønsker mere ro ...

Læs mere her



Forældre med børn på samme alder har også spurgt Helen Lyng Hansen om:

23. februar 2026 | Amning | 0 mdr.

Amning før og efter fødsel

Hej Helen Jeg er gravid med vores andet barn, og jeg skriver, fordi jeg gør...

Læs hele brevet og Helens svar


Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og find en ren skål, som mælken kan løbe ned i.

- Tag evt. et varmt bad eller læg et varmt omslag på brystet.

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex


Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.


Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre


Annonce