Brev:
Nye retningslinier fra Sundhedsstyrelsen
2. marts 2015
Alder:
6 mdr.
Nye retningslinier fra Sundhedsstyrelsen
Hej Helen.
Vi diskuterede de nye retningslinier fra Sundhedsstyrelsen i mødregruppe idag og det viste sig at der var et par steder vi ikke helt var sikre/enige. Ka du ikke lige hjælpe os med at opklare følgende:
-Ingen komælk før 12 måneder.
Betyder det så heller ingen smør, yoghurt eller MME lavet på komælk (her tænker jeg på de små kartoner øko MME man kan købe færdigblandet en del steder) vi er nemlig et par stykker -ellers ammende - der bruger dem i grød og mos.
-Mindre kød.
Men hvor meget/lidt. Det er i forvejen lidt svært at balancere indtaget af proteiner synes jeg.
-Jern! Skal man eller skal man ikke supplere med jerndråber (vi havde både læst ja og nej i div. aviser).
Og bare sådan for en god ordens skyld, ka du ikke lige ridse op hvor meget en baby på 6-7 måneder skal ammes kontra have rigtig mad.
Vi har nemlig også talt om at vi næsten alle oplever at ungerne er meget glade for al ny og spændende mad og vand af glas/på flaske. Og herved samtidig trapper noget ned på ammefronten. Men de skal jo stadig helst have en god del mælk ikke?
Jeg ammer 3-4 (små) gange om dagen og 2 om aftenen/natten. Jeg oplever at det bestemt er nemmere for ham at spise meget aften og nat og at han om dagen langt hurtigere bliver distraheret. Det er dog et billede jeg kan genkende hos de andre i gruppen også så jeg tænker det er normalt. MEN hvornår skal man begynde at bekymre sig om mælkeindtaget?
Tak for en fantastisk brevkasse som altid.
Med venlig hilsen
Nanna