Svar: Børste tænder - 6 mdr.
24. oktober 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Lillia
Du bør begynde at børste din datters tænder allerede nu, hvor de er kommet frem. Køb en blød babybørste og brug tandpasta i en mængde der passer til hendes lillefingernegl.
Det er rigtigt at sød modermælk efter tandbørstningen kan være et problem, men man jo ligesom opveje fordele og ulemper ved dette.
Generelt kan man sige at din datter i en alder af ca 6 mdr. ikke har behov for amning om natten, rent ernæringsmæssigt, så derfor er det en god idé at trappe natamningen ned og i det hele taget fremover sørge for at hun får sit mælkebehov dækket i løbet af dagtimerne.
Hun bør få børstet sine tænder to gange dagligt, dvs. morgen og aften.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske