Brev:
Urolig søvn 11 uger
17. oktober 2004
Alder:
3 mdr.
Urolig søvn 11 uger
Først vi jeg lige sige tak for en rigtig god brevkasse, og en nyttig hjemmeside iøvrigt. Den har vi haft meget glæde af her i familien.
Og så et par spørgsmål:
Vores 11 uger gamle søn er blevet meget urolig om natten, efter han har ændret hans sove intervaller. Tidligere sov han længere stræk, og var lettere at putte efter amning.
Rytmen ser nu ca. således ud:
Ammer ham ved 19.30 tiden, og han sover ved 21 tiden uden store problemer. Vågner igen ved 24 tiden, får mad og derefter sover og græder han skiftevis til kl. ca. 03.00 hvor han er sulten igen. Så sover han et par timer (uroligt og grædende) og vågner rigtigt ved 06 tiden, får mad og vi står op. Han er glad, men vi er trætte! Så tager han sig en lur ved 8 tiden.
Sover iøvrigt fint om dagen.
Han lader til at være frisk og glad når han vågner, men det er næsten uoverskueligt med al den gråd i løbet af natten. Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det skyldes. Han sover i sin lift i træmmesengen, og har altid gjort det. Jeg ammer ham i sengen, og putter han derefter i liften.
Kan jeg gøre noget anderledes, for at afhjælpe al den gråd og urolig søvn?
De klatøjede forældre