Svar: Jerntilskud - 8 mdr.
12. september 2004
Alder:
8 mdr.
Hej
Jeg synes umiddelbart ikke at I skal give jeres søn ekstra jern ved siden af den mængde jernholdig erstatning han får dagligt. Får han mindst 400ml erstatning dagligt, hvilket han jo gør (også selv om I ikke holder regnskab), så er han dækket ind ad den vej.
Samtidig spiser han jo, med den alder han har, efterhånden også mere varieret og vil derfor også få lidt jern gennem sine måltider.
Jern er vigtigt og nødvendigt, men indtager barnet for meget jern, så kan der opstå forgiftningssymptomer. Jernforgiftning kan være så alvorlig at det kræver indlæggelse. Ikke for at gøre jer forskrækket, mere for at sige, at I ikke bare kan 'pøse' jern på ham.
Hold jer til erstatningen, der burde han være dækket ind.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske