Brev:
Manglende mælk
13. september 2004
Alder:
4 mdr.
Manglende mælk
Hej Helen
Tusind tak for en rigtig god brevkasse, det er næsten altid muligt at få svar på alle mine spørgsmål.... Dog har jeg et problem, som jeg gerne vil høre dig om.
Jeg er så heldig at have en dejlig søn, Simon på 4 mdr. men lige pludselig har jeg svært ved at få min mælk til at slå til. Jeg har lige haft en hård og stresset uge optil en venindes bryllup - kan det være årsagen?
Vi er startet på at give ham vælling til natten - ca. kl 22 - og jeg ammer ham en enkelt gang om natten. Men her i den sidste uges tid har jeg kun haft mælk til at mætte ham en gang om formiddagen, og ellers ingenting. Jeg prøver så vidt mulig at lægge ham til - ved begge bryster hver gang - men han bliver bestemt ikke mæt og hyler indtil vi så giver ham en flaske med ca 100 ml Alomin 1.
Jeg vil meget gerne væk fra erstatningen, men lige nu er det den eneste måde at vi kan få mættet ham på. Er det en ond cirkel vi er kommet ind i - og i så fald, hvordan bryder vi den?
På forhånd tak,
Simons mor