Svar: Sødmælk - 9 mdr.
8. september 2004
Alder:
9 mdr.
Hej
Nej, jeg synes du skal bibeholde modermælkserstatning til hun er et år, efter et års alderen kan hun så gå over til at få letmælk og dette kan hun få af en kop.
Med den alder hun har nu kan sødmælk eller sødmælksprodukter udgøre en større mængde af hendes mad, dvs. sødmælksyoghurt, risengrød lavet på sødmælk, sødmælk i maden generelt, sødmælk af kop osv. men ikke så store mængder som gives i flaske.
Læs i øvrigt artiklen "Dit barns behov for mælk" som du finder i min artikelsamling.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske