Brev:
Natteroderi - igen...
8. september 2004
Alder:
6 mdr.
Natteroderi - igen...
Hej Helen
Jeg mailede et spørgsmål til dig i går og fik svar - tusinde tak for det.
Det drejer sig om min knap 6 mdr. gamle søn, som er begyndt at lave lidt natteroderi.
Han har som sagt lige været forkølet og er stadig lidt snottet. Jeg er helt sikker på, at han ikke har fået mellemørebetændelse.
Han havde tilsyneladende "glemt", at han plejer at vågne op for at blive ammet om natten, for han ville ikke spise. Til gengæld er han så begyndt at vågne en masse gange for at få sutten.
Eller dvs. han er ikke helt vågen, bare klynkende og grædende i søvne. Får han sutten, sover han videre - men det starter forfra efter ½ time!
I nat VÅGNEDE han så kl. 01.00, fik sutten. Var på igen 02.00 og var helt utrøstelig, og jeg prøvede at amme ham (ikke at der er ret meget mælk at give af længere). Det faldt han til ro af. Vågnede så først igen kl. 05.00 for at få sutten, og sov så til kl. 06.00, hvor han var klar til at stå op.
ALTSÅ!
Normalt sover han jo fra kl. ca. 20.00-6.30 - kun forstyrret af en enkelt amning i løbet af natten, hvor han knap er vågen. Han vågner altså op og græder, så man ikke er i tvivl om, hvad der er galt, men falder i søvn, når han bliver lagt til og kan derefter bæres sovende ind i sin seng.
På den måde får jeg også min nattesøvn sådan nogenlunde da.
Men det "nye" her er næsten ikke til at klare.
Kan det virkelig passe, at han er sulten om natten stadigvæk?
Han får 2 grødmåltider og 1 gang grøntsagsmos. Han får alt inklusive 500-600 ml. MME pr. dag.
Burde han ikke kunne klare en nat uden mad på den benzin?
Jeg prøvede at give ham vand på flaske, men det vil han absolut ikke have!
Med venlig hilsen
Ermelin (som meget snart gerne vil prøve, hvordan det er at sove en hel nat...)