Brev:
Sovevaner og dagplejestart
14. september 2004
Alder:
11 mdr.
Sovevaner og dagplejestart
Min datter på 11 mdr er begyndt i dagpleje for 2 mdr siden. Efter de første 4 mdr med en grusom kolik, fik vi endelig indarbejdet et fornuftigt sovemønster, både til natten og dagen. Hun sover alene på sit værelse og sover igennem om natten. Om dagen har vi fået hende lært at falde i søvn uden at blive trillet (afh. til dagplejemoren).
Hendes rytme er:
Vågner kl.6.30
Formiddagslur kl.9-10.30
Eftermiddagslur kl.15-16.30
I seng kl.20.30
Det fungere rigtig godt for os, men det lader sig åbenbart ikke gøre i en dagpleje at sove på denne måde. Vi har forsøgt at vække hende efter en kort formiddagslur for så at putte hende igen til middag, men uden held.
I den periode var hun meget utilfreds og pjevset og ville hverken spise eller lege selv.
Hvad skal vi gøre? Jeg ville ønske at jeg havde andre muligheder for pasning, men som det ser ud nu arbejder jeg 20 timer (8-12 hver dag) Så jeg beder dagplejemoren lade hende sove om formiddagen og så henter jeg hende kl.12.15. Min deltidsperiode er bare ved være slut nu, så ved jeg ikke hvad vi gør!!???
Jeg vil så nødig ind på at vække hende om formiddagen, fordi hun selv er så god til at sove det hun har brug for. Om et par måneder kan hun måske også undvære sin formiddagslur, men jeg aner ikke, hvordan vi skal komme igemmen den næste periode.
Hun spiser meget meget lidt, og vil ikke længere have sin flaske. Ved fødslen var hun 3610g og nu vejer hun 8200g, så det bekymrer mig også lidt.
Når vi vækker hende tidligt om formiddagen, er hun så træt og irritabel at hun med sikkerhed ikke spiser noget som helst til middag.
Hun får det samme at spise som os, spiser selv med gaffel, og vi prøver at have en hyggelig stemning ved bordet, men efter 4-5 bidder vil hun ikke have mere...
Håber at du har et godt råd til os.