Svar: Kugler i afføringen og nutramigen
15. august 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Sara
Børns afføring kan godt ændre sig og hvis det kun er en enkelt gang, sker der ikke noget ved det. Gentager det sig, synes jeg dog at du bør kontakte din sundhedsplejerske eller læge. En dreng på 8 uger bør ikke have kugler i sin afføring. Slet ikke når du giver ham både laktulose og mylicon.
Men noget helt andet er at du skriver at din søn får nutramigen 1+2. Hvis du dermed mener at han får både type 1 og 2, så er det nok her problemet ligger.
2 tallet bag Nutramigen fortæller at :
• Nutramigen 2 er en balanceret mælkeerstatning til børn fra 4 måneders alderen
• Den har tilpasset ernæringsmæssig profil til børn fra 4 mdr.
• Indeholder mere protein for at understøtte vækst
• Indeholder mere calcium for at opfylde det daglige behov
Da din søn kun er 8 uger er det derfor ikke hensigtsmæssigt at han får type 2, som er beregnet til børn fra 4 mdr. Det kan jo godt være derfor at hans afføring pludselig er kuglet og slimet.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske