Brev:
Deltagelse i familiens mad
12. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Deltagelse i familiens mad
Hej Helen
Mikkel er 7 måneder nu. Og så er det store spørgsmål kommet til maden.. for vi skal vel ikke blive ved med at give risgrød, majsgrød, boghvedegrød osv. som vi har givet ham siden han var lidt over 4 mdr.
Vi er stille og roligt gået i gang med at give lidt bonde brød med leverposteg, suppleret op med grød. Men hvornår stopper man med at give grød til middagsmad og kun brød osv. Hvad med f.eks. kartoffelmos - min SP sagde jeg godt kunne stoppe med at blende det og bare mose det med en gaffel, sådan at Mikkel får mere at arbejde med.
Kunne du evt. komme med foreslag til hvad man kan give til middagsmad og aftensmad til en på 7 mdr.?
Mikkel bøvelde meget med hård mave pga. stop amning og start MME. Derfor har vi måske været meget forsigtigt herhjemme med at eksperimentere med forskelligt mad. og derfor ligger mine tvivl om hvad man tilbyder sådan en lille væsen?
Lige det sidste spørgsmål, er det bedst at give MME når han vågner og så grød nogle timer efter? Eller kan han godt få grød først og så en flaske inden han puttes til formiddagslur?
På forhånd tak for svar.
Kærlig hilsen
Mikkels mor