Svar: P-piller - 18 år
Kære Natasha
Det er normalt at der kan komme lidt blødningsændringer i forbindelse med at man starter på p-piller, og kroppen lige vænner sig til dem.
Nu ved jeg jo ikke hvilken type p-piller du har fået og der findes mange forskellige slags, men det undrer mig at du skriver at du skal starte, når menstruationen kommer. Det skal man normalt lige når man går igang, men ikke de efterfølgende måneder.
Nu hvor du er startet, så holder du pause med pillerne i 7 dage. Hvis du f.eks. tager sidste pille på en søndag, så starter du med pillerne igen om mandagen ugen efter. I den uge der går imellem får du din menstruation. Den kommer ...
... højst sandsynligt ikke lige når du stopper med pillerne i pausen, men efter nogle dage, således at hvis du er stoppet med pillerne søndag, så kommer menstruationen måske først tirsdag eller onsdag. Det er normalt.
Selv om du fortsat bløder lidt om mandagen, hvor du så skal tage hul på den nye pakning, så tager du pillerne som du skal og blødningen stopper.
Man kan godt udskyde menstruationen og man kan også få nogle p-piller som man spiser hver dag og så slet ikke har nogen blødning. Hvis man ønsker at udskyde sin menstruation fordi det er praktisk i forbindelse med en ferie eller lignende, skal det altid ske i samråd med lægen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske
Annoncer
Sponsorerede artikler
Baby sok med pulsmåler - hvad er det?
De fleste forældre kender følelsen. Man har endelig lagt sin baby til at sove, lyset er slukket, og alligevel lister man tilbage et kvarter senere for lige at tjekke, om alt er, som det skal være. Netop derfor er en baby sok med pulsmåler blevet et oplagt valg for familier, der ønsker mere ro ...
Viden om børn:
Slik
Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.
Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.
Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.
Ifølge...
Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI
Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.
Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.
- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.
Svartidsbarometer
Gratis nyhedsbrev
med nye præmier hver måned
Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.




