Brev:
Optrapning af fast føde?
3. november 2010
Alder:
4 mdr.
Optrapning af fast føde?
Hej igen Helen!
Vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal fortsætte med det her faste føde til vores datter. Hun er 17 uger gammel og vi begyndte så småt at give hende grød for en uges tid siden, da hun var begyndt at vågne en del oftere om natten, samt var meget opmærksom på hvad vi puttede i munden. Samtidig sad hun så og lavede små bevægelser med munden.
De første to dage var hun dog lidt tvivlende over for grøden, hvilket også var helt forventet, men på tredjedagen åbnede hun munden for skeen og lukkede munden om skeen og spiste løs. Det virker også som om hun elsker det!!!
Vi har snakket med vores sundhedsplejerske om det, men da det er blevet påbudt hende at vente med at anbefale skemad før de er seks måneder, fik vi ikke meget hjælp hos hende. Hun har heller ikke givet os en folder, hvilket jeg havde hørt man ville få, når man så småt begyndte. Så vi er lidt i vildrede med om vi bare skal fortsætte med at give hende den samme grød (majsgrød) om aftenen før hun skal sove eller om vi lige så stille skal trappe op?
Når jeg sidder og spiser morgenmad og hun følger med fra skråstolen af, har jeg nemlig tit helt ondt af hende, da hun ser meget misundelig ud og gerne selv vil have det spændende mad...
Håber du kan give mig nogle råd?
Mange hilsner fra
Sara.