Brev:
Søvnkaos - 6 mdr.
12. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Søvnkaos - 6 mdr.
Kære Helen
Så blev det min tur til at blive medlem af din fantastiske brevkasse!
Da dette er mit første brev, får du lige et kort resume af Josefines liv frem til nu.
- Jeg blev sat igang efter nogen ugers overvågning, grundet mistanke om manglende moderkage funktion.
- Fik akut kejsersnit, da veerne ikke gavnede efter 14 timer, og fik en sund og rask, - men lille datter ud på 2460 gram og 49 cm født 2½ uge før termin.
- Lå på neonatal da hun var 2 dage gammel i 2 døgn, da hun glemte at trække vejret, man mistænkte det var fostervand i lungerne der havde drillet.
- 3 uger gammel fik vi diganosen KOLIK, vi prøvede alt, mylicon, kiropraktor, kranio sekral, zoneterapi, og div. øvelser hjemme, men intet hjælp. Forsvandt dog -heldigvis(!!!) efter 3 mdr
Hun fordobbelt hurtigt sin fødselsvægt, da hun spiste konstant, dette var det eneste der fik hende til at stoppe skrigeturene, og ak ja hvad man ikke gør for at få ro.
Nu er hun en sund og rask pige på 6 1/2 måned og vejer 8.5 kg og er 68 cm lang.
Og her til spørgsmål....
Hun sover super dårligt om dagen.... generalt synes jeg hendes søvn mønster ændre sig konstant... Hun klatsover hele dagen, og har i øjeblikket utallige tudeture, og er ekstrem pyldret (plejer at være en glad pige), og det er kun mor der duer... Hvad kan jeg gøre for at få hende til at sove bare 1 time ad gangen?
Om natten sover hun fra kl 19-6 med mad ca kl 02.00 fra kl ca 19.30-20.30 vågner hun 5-8 gange og græder voldsomt, som regl hjælper det at stikke hoved ned til hende og ha kind mod kind og sige schhyyyy men kun når det er mor der gør det, far duer ikke.
Jeg kan nærmest ikke give dig en plan for hvordan hendes dag ser ud da det er meget forskelligt fra dag til dag hvor meget hun sover...
Jeg stoppede med at amme hende helt fra igår. Kunne desværre ikke holde mælkeproduktionen igang, med kun ca 2 amninger i døgnet...
Hun får skemad 3 gange dagligt... Havregrød med frugtmos og lidt frugt i hånden til morgen, anden slags grød til frokost igen med frugt i hånden og til aften får hun kartoffelmos med grøntsager og 1-2 små kødboller, og en agurk el andet i hånden (altsammen med 2 skeer MME i) og supplerre med 2 x 200ml MME Får hun for lidt eller for meget mad?
Puha det blev et meget langt brev, jeg håber ikke det er for uoverskueligt!
Mange hilsner
En frustreret Stine