Brev:
Må min datter sidde?
8. juni 2003
Alder:
3 mdr.
Må min datter sidde?
Min datter på 14 uger er begyndt at kunne sidde selv. Selvfølgelig ikke helt uden lidt støtte i ryggen, men må hun overhovedet det? Hun er som sagt ikke ret gammel, hun kan endnu ikke trille fra mave til ryg.
Hun er meget god til at ligge på maven og kan ligge temmelig længe sådan og kigge på det der er spændende (altså 5-10 min.) Det skal samtidig siges, at hun altid har været rimlig stiv i det - vi har aldrig været bange for at give hende bluser over hovedet som nyfødt, som man er ved så mange andre nyfødte.
Hun har også altid været MEGET aktiv, når hun lå ned. Hendes ben og arme kører så meget, at man kan blive helt bange for om hun kan holde til det længden, men det kan hun jo.... Men belaster vi ryggen ved at lade hende sidde og "lege"?
Det er sådan hun helst vil have det, hun gider aldrig ligge på ryggen ret længe. Hun vil gerne sidde selv eller på vores arm. Det er som om hun har opdaget at verden er meget mere spændende fra denne vinkel.
På forhånd tak.
Venlig Hilsen Niels