Brev:
Jerndråber og D-vitamin
18. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Jerndråber og D-vitamin
Hej Helen,
Jeg har lige to hurtige spørgsmål omkring D-vitamin og jern tilskud.
Min sundhedsplejerske har fortalt mig, at hvis jeg giver min datter fisk og eller kød ca. minimum 3 gange i ugen, så behøver jeg ikke give jern tilskud fra 6 måneders alderen. Er dette korrekt?
Ydermere har hun sagt, at gives der over 400 ml. MME i døgnet behøver jeg heller ikke give D-vitamin. Er dette også korrekt?
Jeg begynder pludselig at tvivle på sandheden i ovenstående efter at have læst nogle af dine svar til andre.
Bedste hilsener, Annabella