Brev:
Søvn og rytme - 2 mdr.
1. februar 2009
Alder:
2 mdr.
Søvn og rytme - 2 mdr.
Kære Helen.
Så har vi fået en lille ny "beboer" i huset, han er næsten 9 uger.
Da vi jo i forvejen har Oscar på 2 år og har hænderne fulde, vil vi gerne have lidt styr på sovemønster mm. Jeg ved det er tidligt, men noget må vi kunne gøre...
Oliver sover bedst i arm, vi har forsøgt at svøbe ham, hvilket indimellem resulterer i en times søvn i vuggen. I barnevognen kan han dog godt sove 2 timer, men vi skal dog somregel lige køre barnevognen lidt frem og tilbage et par gange i dette interval.
Ved amning falder han ofte i søvn og vågner brat når vi forsøger at putte ham i liften eller vuggen... Det resulterer i at vi derfor har ham i armene hele dagen. Jeg forsøger at holde ham vågen, men har ikke held med det!
Om aftenen starter "kampen", han bliver grædende og klagende, vrider sig når han ammes og kløjs i mælken (han har været forkølet siden han var 14 dage og hoster nu, hvilket besværliggør hans sutten) Han har en en masse luft i maven som vi forsøger at hjælpe ham af med, med massage. Han powernapper aftenen igennem og græder i de vågne perioder, først ved midnat - indimellem senere, er han så træt at han falder i såvn ved mit bryst. Han ligger ved mig om natten og sover og i løbet af natten bliver han vel ammet 2-3 gange.
Vi forsøger at skærme ham, men indtil kl. 19.30 sker der en masse omkring ham pga. Oscar, derefter forsøger vi at minimere indtrykene: dæmpet belysning, TV på lavt lydniveau mm. Indimellem virker det som om, han ikke er spor træt og vi lægger ham derfor under hans aktivitetscenter, men er det helt "forbudt" at gøre om aftenen??
Da Oscar først er begyndt at sove igennem nu, frygter vi jo samme "procedure" igen og er opsatte på at forebygge (så godt det nu er muligt) dette!
Det skal lige tilføjes at han ikke vil bruge sut, så det "hjælpemiddel" kan vi ikke bruge.
Vi sætter vores lid til dig endnu engang og dine vise ord ;)
De bedste hilsner herfra.