Brev:
Vil ikke andre mennesker
22. april 2004
Alder:
4 mdr.
Vil ikke andre mennesker
Vi har en datter på lige knap 4 mdr. Fra hun var ca. 6-7 uger, har hun ikke villet andre mennesker. Hun eksplodere, og virker som om hele hendes verden er ved at bryde sammen, hvis nogen tager hende op. Også selvom de har været her i flere timer, hvor de har ignoreret hende mere eller mindre. I starten måtte de slet ikke kigge på hende, men det er blevet bedre.
Dette startede ved at hun eksploderede, når vi spiste ude hos hendes bedsteforældre. Når vi kom hjem faldt hun ned efter et stykke tid. Derefter har de kommet her og spist 1-2 gange om ugen, så hun kunne vænne sig til at der var andre end mor og far. Så længe de totalt ignorerer hende er det okey, men det er jo selvfølgelig meget svært for dem.
Desuden har vi gjort det at hendes farmor er kommet ofte om dagen og været her i nogle timer. Hun går hjemme, det er hendes første barnebarn og vi ønsker alle at de får et tæt bånd.
Eva sover okey om natten, men om dagen sover hun meget blandet. Nogle dage tager en lur på 3 timer, nogle gange 2-3 gange en halv time osv. Hun sover altid i sin barnevogn ude, og hun vågner ofte, hvor vi skal ud og vugge hende i søvn igen fordi hun græder. Faktisk virker det ikke som om hun er vågen, men hvis vi ikke vugger vognen, vågner hun helt sikkert. Hvis vi ikke forsøger at vugge vognen, men bare tager hende op spolerer vi jo hendes søvn og vækker hende.
Alt i alt er hun et meget temperamentfuldt barn, der reagerer kraftigt, når ting ikke passer hende. Heldigvis er hun ligeså glad for far som for mor.
Det er temmelig anstrengene at have folk på besøg, så er der noget vi kan gøre for at hun bedre vil andre mennesker?
Og er der en bedre måde at hjælpe hende til en god søvn om dagen?
Tak på forhånd.
Pernille og Christian