Svar: Vælling - 4 mdr.
21. april 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Marlene
Der er stor forskel på at die på brystet og spise af flaske og mange børn vægler flasken fra, når de kan få den 'ægte vare'.
Da du ammer og din søn tilsyneladende trives med dette, så er der umiddelbart ikke grund til at gå over på vælling. Du kan godt i stedet begynde at give ham lidt skemad, når han bliver fire måneder.
Grød kan laves som en tyk suppe (så minder det om vælling) og kan laves almindelig i konsistensen. Det er forskelligt, hvad barnet bedst kan finde ud af at spise i begyndelsen. Begge dele kan du give med ske.
Hvis du meget gerne vil forsøge med vælling, så kan du prøve at give dette på et lille glas eller bæger, f.eks. et snapseglas. Måske din søn bedre kan finde ud af dette end flaske.
Held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske