Svar: Træthed 11 mdr
18. april 2004
Alder:
11 mdr.
Det er lidt svært at vurdere, når jeg ikke kan se din datter. Umiddelbart synes jeg at du skal kontakte din egen sundhedsplejerske i kommunen og få et par råd derfra, som tager udgangsppunkt i jeres situation.
Din datter har været meget igennem i sit korte liv. Både at blive født for tidligt og at flytte fra et hjem til et andet. Det er nogle store ting, som kan gøre at det er okay at hun har behov for at sove meget og 'slappe af'.
Jeg synes det er meget fint at du er fortsat med flaske til din datter og givet hende trygheden med denne. Om du skal trappe mælkemængden ned afhænger af, hvormeget du kan få hende til at spise i løbet af dagen. Hvis hendes indtag af fast føde er minimalt, så kan det være en god idé at skære flasken ned. Mælk kan mætte så meget at det tager pladsen op for anden mad.
Når hun bliver et år anbefaler man ½ liter mælk/mælkeprodukt dagligt. Det svarer til at du giver hende mælk i glas til maden, kommer mælk på grød og i maden, giver hende lidt yoghurt og lidt ost.
Som sagt så er det svært for mig at sige præcis, hvad du skal gøre i jeres situation. Der er flere ting som gør sig gældende, så ring til kommunene og bed din sundhedsplejerkse komme på et besøg eller kontakt jeres læge.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske