Brev:
Falde i søvn selv - 10 mdr.
2. november 2008
Alder:
10 mdr.
Falde i søvn selv - 10 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en søn på 10 måneder som altid er faldet i søvn ved brystet. Men om to måneder starter jeg selv op som dagplejer, med ham som det ene barn. Inden jeg starter op, er jeg nødt til at have lært ham at falde i søvn i barnevognen, så han ikke skal have særbehandling. Og så ville det lette hverdagen meget, at han selv kan falde i søvn.
Jeg har prøvet at amme ham, sætte ham i vognen og gå en tur. Men når han bliver så træt at han ikke kan klare at sidde og se mere flipper han totalt. Han græder ikke - han skriger. Han er helt vild. Og efter 5-10 minutter begynder han at panikke og ryste over hele kroppen. Jeg ønsker ikke han skal græde sig i søvn, så jeg tager ham op igen. Lægger ham til brystet og han sover på under et minut. SÅ han er ikke sulten, mangler bare sin "sut" (mit bryst). Han bruger ikke sut.
Idag ville han ikke sove da jeg ammede ham. Han var mega træt, men hver gang han faldte i søvn og jeg prøvede at lægge ham, vågnede han igen og græd. Til sidst lagde jeg ham ud i vognen med sele på og lullede ham. Men igen begyndte han at skrige og ryste.... Så jeg måtte have ham op. Han er nærmest utrøstelig. Og vil så ikke sove. Til sidst lagde jeg mig i sengen med ham og han sov på få minutter uden gråd. Han suttede lidt på brystet, puttede sig ind til mig og sov som en sten....
Han sover hos mig om natten. Og får en babsetår når han vågner. Det vil jeg også gerne stoppe inden længe. Men han flipper totalt og er utrøstelig. Har prøvet at give ham vand på flaske i stedet for, men han vil slet ikke acceptere det. (han får både van dog vælling af flaske) Men om natten vil han ikke.
Jeg har også prøvet at gå med ham på arm/skulder, men han falder slet ikke til ro. Bliver bare mere og mere vild..... Sut gør det hele meget værre. Han har aldrig ville tage den og det er også ok, hvis han bare kan sove på anden måde.
Men hvad skal jeg gøre ang. sove i barnevogn. Natten kan jeg sagtens fortsætte som hidtil indtil han er klar til andet. Men har du gode råd tager jeg gerne imod.
Min store søn overgav sig let til at sove i vognen efter jeg stoppede med at amme ham i søvn omkring samme alder. Han her vil bare ikke.
Please giv mig gode råd der ikke indeholder skrig og skrål da det er imod min overbevisning.
Tak
Lotte