Brev:
Rytme, mad og søvn - 8 mdr.
15. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Rytme, mad og søvn - 8 mdr.
Kære Helen
Tak for svaret på mit sidste brev - det gav mig nogle rigtig gode input!
Vi har dog ikke kunnet ændre lillebrors søvnrytme endnu, da vi alle har været ramt af sygdom nogle gange og så er den vante rutine trods alt nemmest.
Lillebror er ramt af endnu en omgang forkølelse og hver gang føler jeg, vi starter forfra med at give skemad. Det gik ellers fint - han spiste grød til morgen, mos til middag og mos til aften og grød inden sengetid. Han var også begyndt at spise lidt rugbrød og små bidder af vores mad. Han blev ammet eftermiddag og til sengetid og flere gange i løbet af natten. Grød inden sengetid gjorde, at han kunne sove længere før han vågnede igen.
Han sover formiddag og eftermiddag 1-2½ timer og bliver puttet kl. 19.30 og vågner ca. kl. 7 (bliver stadig ammet 3,4,5 gange om natten - 2 gange de dage han spiste godt!).
Nu har han så fået en ide om, at han ikke vil have skemad eller bidder mere. En skefuld eller to kan godt spises, men så er det også slut. Hvis han selv skal vælge, vil han kun ammes! Vi har prøvet med meget forskellig mad og lade ham blive rigtig sulten, men med samme resultat. Eftermiddag og aften giver jeg efter og ammer ham.
Hvad kan vi gøre, for at han igen får lyst til at spise?
Skal jeg holde fast i, at han kun skal ammes eftermiddag, til sengetid og om natten?
Hvor meget skal han have, hvor meget er en portion for en lille gut på 8 måneder?
Han begyndte at kravle for 2 uger siden og er meget nysgerrig. Lige for tiden, kan han dog ikke lege selv ret længe, før han gerne vil op og om eftermiddagen virker han træt og vil helst bæres hele tiden.
Jeg håber, du kan komme med nogle af dine guldkorn, så vi igen kan komme på rette vej og få en mæt og glad og tilfreds dreng.
Venlig hilsen
Tina