Brev:
Natteroderi og lidt om mad
14. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Natteroderi og lidt om mad
Hej Helen og mange tak for at du tog dig tid til at svare mig sidst da jeg var vældig usikker :-)
Min dreng stortrives fortsat - han tager flot på og følger fint sin kurve. Rent motorisk går det bare derud af med rullen og masser af nye lyde. Han bliver på fredag et ½ år og han er absolut en dejlig glad og mild dreng.
Vi er for ca. 3 uger siden startet op på skemad pga. en del natteroderi. I 14 dage (før vi startede på skemad) fra ca. klokken halv tre om natten begyndte han at ligge og rode rundt i sin seng (som står tæt ved vores i soveværelset), lå rigtigt og hyggede sig med sine lyde og asede og masede sig frem og tilbage og rundt og rundt. Det eneste der kunne få ham til at falde i søvn igen var at komme til brystet. Og efter klokken halv tre vågnede han ca. hver halve time og ville bruge mig som sut indtil vi står op klokken halv syv - 7. Normalt tager han gerne en sut, men om natten har det ikke været nok til at få ro på ham igen.
Først tænkte vi at han måske ville øge mælkeproduktionen... men eftersom det fortsatte ville vi prøve at give ham skemad, og det har vi så gjort i 3 uger nu. Det går rigtig fint! Han elsker både hans grød og bestemt også hans kartofler. Han spiser fra 3/4dl til 1½dl når han får mos. Vi giver han vand i koppen til middag og til aften får han mme i koppen.
For at komme frem til pointen, så har intet ændret sig. Han ligger stadig og roder rundt og snakker om natten og vil kunne falde til ro/i søvn ved mit bryst og nu er jeg altså ved at være lidt træt :-)
Vores dag ser normalvis sådan her ud.
Står op efter utallige amninger og natteroderi kl. halv 7.
Formiddag 8.30-9: Ammes og puttes til formiddagslur
Frokost 11: Grød af ris, boghvede og med forskelligt frugtmos på, vand af kop
Ammes og puttes til middagslur kl. 12 -12.30
Eftermiddag 16: Ammes
Powernapper ½ times tid
Aften 17.30-18: Grøntsagsmos, tilbydes mme af kop.
Kommer i bad 19
Ammes og puttes til natten ca 19.30-20.
Hvad tænker du umiddelbart om vores rymte på dagen? Og hvordan i alverden får jeg ham til at sove rigtig godt om natten. Som udgangspunkt er jeg ikke klar til at han skal sove for sig selv (hermed menes eget værelse).
Jeg har bestemt ikke noget imod at amme ham, men det når jo næsten at blive 6-7 gange om natten at han "bruger" mig.
Og vedr. mad, så er jeg faktisk lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal tilbyde ham at blive ammet lige efter hans måltider med grød og mos eller om han så bare vil forbinde det som en del af måltidet og på et tidspunkt vil "nægte" skemaden fordi mors bryst er mere "hyggeligt"? (Giver det mening?)
Jeg skal starte på arbejde når han er 10 mdr gammel, hvordan klarer man lige det med amningen (det skal siges at jeg har skiftende vagter)? Skal ha' så fx puttes på en kop sødmælk til den tid eller...? (vi har prøvet at give ham en sutteflaske i forbindelse med at han skulle passes. Vi prøvede 3 forskellige flasker, med både vand, modermælk og mme over 2 uger - men intet af det ville han ta').
Giver det overhovedet mening? :-)
Glæder mig meget til at høre fra dig. Trænger desperat til en lidt mere sammenhængende søvn :-)
Med venlig hilsen